top of page
path1926-4-3.png
Search

Εκπαιδευτική Ρομποτική: Γιατί δεν είναι απλά ένα "trend"

Σύμφωνα με μελέτη του World Economic Forum, το 65% των παιδιών που φοιτούν τώρα στο Δημοτικό, θα ασχοληθεί μ’ένα επάγγελμα που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει και έτσι δεν ξέρει καν ποιο είναι. Το επάγγελμα αυτό θα έχει σχέση με την καινοτομία και την τεχνολογία.

Σε αυτή τη λογική λοιπόν τα σημερινά παιδιά θέλουμε να γνωρίσουν σε μεγαλύτερο βάθος τον κόσμο της τεχνολογίας και να μπορέσουν να τη χρησιμοποιήσουν ως ένα εργαλείο για να καινοτομήσουν. Αυτό πρέπει να κάνει η εκπαιδευτική ρομποτική.





Στο LAMP έχουμε προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής για παιδιά από 3 ετών, με στόχο τα παιδιά να μαθαίνουν μόνα τους- χωρίς εξωτερική βοήθεια- πειραματιζόμενα.


Ο ουσιαστικός προγραμματισμός μέσα από τις δραστηριότητες ξεκινάει σε παιδιά Δευτέρας και Τρίτης Δημοτικού. Νωρίτερα δε μπορούμε να μιλήσουμε για ρομποτική, αλλά για τη χρήσιμη εισαγωγή των παιδιών στον μοντελισμό και στο problem solving, στην επίλυση προβλημάτων μέσα από κατασκευές (ειδικά εκπαιδευτικά πακέτα LEGO).


Οι μεγαλύτερες ηλικίες παιδιών μαθαίνουν να γράφουν κώδικα, ο οποίος εφαρμόζεται στα εκπαιδευτικά ρομποτικά πακέτα με αποτέλεσμα να ακολουθούνται οι εντολές των παιδιών. Είτε τα παιδιά έχουν παρακολουθήσει μαθήματα ρομποτικής ξανά είτε όχι, προσαρμόζουμε τους εκπαιδευτικούς μας στόχους με άξονα την συνεχή τους βελτίωση και εμπέδωση νέας γνώσης.


Ένα από τα βασικότερα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής για τα παιδιά είναι η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης μέσα από τον προγραμματισμό. Η προγραμματιστική σκέψη είναι μία ολόκληρη σειρά από βήματα, που τελικά οδηγούν το παιδί στην επίλυση ενός προβλήματος. Μία δεξιότητα που θα εφαρμόσουν μεγαλώνοντας σε όλους τους τομείς της ζωής τους.


Η εκπαιδευτική ρομποτική θέλουμε να γίνεται βιωματικά και ευχάριστα μέσα από το (ελεύθερο) παιχνίδι.


Στην εκπαιδευτική ρομποτική παίζουν σημαντικό ρόλο δύο ακόμη πράγματα. Το ένα είναι τα εκπαιδευτικά μέσα που χρησιμοποιούνται και τα οποία πρέπει να έχουν ενδιαφέρον για το παιδί ανεξαρτήτως φύλου. Το δεύτερο είναι το παιδί να μυηθεί στη ρομποτική μόνο του. Δεν έχει σημασία ποιος θα φτιάξει πρώτος το καλύτερο ρομπότ, αλλά ποιος θα καταφέρει να δώσει κίνηση στο ρομπότ του. Δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ανάμεσα στα παιδιά, αλλά επεξεργασίας του κάθε θέματος από το ίδιο το παιδί.


Στο LAMP έχουμε τη λογική να μη βοηθάμε το παιδί καθόλου, παρά μόνο όταν υπάρχει ανάγκη. Στόχος είναι η εκπαιδευτική καθοδήγηση και τελικά η καινοτομία όπως την αντιλαμβάνεται το ίδιο το παιδί.


Πρώτα θα δεις το δικό σου σχέδιο να κινείται και μετά θα μπορέσεις να κατασκευάσεις μόνος σου το δικό σου ρομπότ. Η εκπαιδευτική ρομποτική δεν υπάρχει για να φτιάχνουμε ρομπότ, αλλά για να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα την επιστήμη.


bottom of page